torstai 2. heinäkuuta 2015

Kesäbonus 5 ~ Järkyttävää sköggeröä



Iltaa. Tänään vuorossa pientä muistinvirkistystä vuosien varrelta. Se on mahdollista koska ensimmäisenä teatterivuotena meille annettiin tehtäväksi pitää teatteripäiväkirjaa, johon kerrottaisiin, mitä halutaan tehdä teatterilla ja mitä ollaan jo tehty ja opittu. En tiie pitikö kukaan muu sitä parista kerrasta enempää, mutta mä oon ahkerana, rasittavana pikku perfektionistina (okei okei oon edelleen ihan samanlainen perfektionisti tollasissa, toivottavasti vaan vähän vähemmän rasittava) pitänyt sitä koko ekan vuoden, osaks toista ja muutama sana kolmannestakin vuodesta. Neljäntenä vuotenahan sama juttu on ollut blogissa (no, alotettiin se jo kolmantena vuonna mutta etenkin nyt Kaarnassa kaikki on kirjoitettu sinne) joten en oo kirjotellut siihen vihkoon enää. Tässä nyt kuitenkin parhaita karmeimpia paloja mun teatteripäiväkirjasta (ja myöhemmin pari sanasta myös blogista, ajoilta kun tekstit oli tönkköjä, sköggeröitä ja lyhyitä) :’D Tervetuloa…

Aloitetaan alusta. Se tunne kun eka sivu saa mut jo haluamaan heittää ton vihkon ikkunasta vituille. Mun ensimmäinen lause koko helvetin vihkossa on:
Sisältää niinku teatterikerhossa tapahtuneita asioita. Tai sellasta.
Wow well that’s so god fucking damn professional. Niinku teatterikerho. Teatteri vitun kerho. Mitä ihmettä… :’D

Ensimmäinen teatterikerta meni suurinpiirtein näin (viivakohdissa oon tosiaanki skipannu jotain turhia juttuja, kun en koko tekstejä tänne jaksa kirjottaa):
29.8.11 maanantai
Hmm, mitä nyt voisin sanoa? Ehkä voisin yrittää ees jotain. Oli hauskaa. Ja mielenkiintoista. Ja kivaa. --- Kaikki oli heti mukana. Ei ujostelua tai mitään. Vähänks jännää. --- Tuntu et kukaan ei ollu hiljaa, kaikki puhu kaikille… Sellasta rentoa meininkiä. Huippua. Tästä. Tulee. Huippujännän. Mahtavan. Upeen. Jotain. Aika hyvin sanottu joo.
Ps. Miksen oo tajunnu et näytteleminen on sikamakeeta?
Pps. Osaankohan näytellä? XD
Ei helvetti oikeesti :D Voin kertoa, pikku Pinja, että et vitussa osannut, ja että sut pitäis ehkä hirttää sanan ’sikamakeeta’ käyttämisen ansiosta.

Seuraavana päivänä sitten jo merkkejä eroahdistuksesta; Mä haluun et on maanantai -.-
On kyllä ihan tuttu tunne yhä. Some things never change.

Sitten lähdettiin äärimmäisen innostaviin ja taiteellisiin aiheisiin:
5.9.11
---Sain esittää jääpuikkoa. JA hukkuvaa. Ja vesihenkeä.

Ja tässä, rakkaat toverit, näette, kuinka itsekeskeinen ja rasittava pikku ’minäminäminä’ paska oon ollu:
10.10.11
Noni. Tänään meillä oli sijainen. Parasta oli varmaan se kun tehtiin Putoushahmot. Se oli MUN idea.
Valehtelematta olin kirjottanu sen isoilla kirjaimilla. Apua. Saanko ampuu ton lapsen :D Miten kukaa on kestäny mua...

Jaaaa tästä lähti sitten meidän mielenvikainen läpändeerus ja lapsellinen kaksimielisyys, TÄMÄ oli se kerta kun ekoja kertoja tuli jotain hassuja perverssejä vitsejä mieleen:
7.11.11
Treenattiin Tulex vai Jääx juttua. Mitä pirua Miro touhuaa, se roikkuu tuol kynä suussaan (2mieliset.com)… Taija sekoilee tuol iha kympillä.

Pikkujouluhahmon nimi kertoo jotain siitä että vissiin tuli yritettyä pikkusen liikaa olla hauska tai jotain, ilmeisesti tarkoitus oli olla so fucking hilarious ja lopputuloshan oli; Lili Essi Annie Tiia Rosa Hanna Emilia Erika Anna Amalia Siiri Jokinen.
Jessus.

Teatteriväkivaltaa opetellessa merkinnät meni välillä vähän sairaiksi:
16.1.12
Tomi oli myöhässä. Taas. Liikaa. No tänää tuli uus tyyppi, Kalle. Ja tehtii murhia. Multa revittiin raajat irti
Lisäks tähän on listattu kahdeksantoista erilaista murhatapaa.

EKA YÖTEATTERI (tästä nyt ainaki huomaa että olin sillonki vähä hassussa porukassa, kuten Turussakin, kun en ketää noista tuntenut silloin, ja myöski huomaa että addiktioni yöteatterin kaakaoon on ja pysyy);
Jumpra miten sekoa siel oli.--- Hengailin koko yön, illan ja aamun Julian, Inkan ja Tinjan kaa. --- Join litrakaupalla kaakaoo. Ja suolamurhaaja. Ja Gnomeo ja Julia X)

Tässä kohtaa hurahdin totaalisesti ja olin ihan valmis lähtemään Helsinkiin seikkailemaan saman tien:
5.3.12
Pakko päästä Teatterikorkeeseen. Vaikka oonki vast kohta kolmetoista. Mut ees käymään. Niiku nyt heti paikalla tahdon sinne minä oikeesti omgomg kui cool se on.

Ja tässä kohtaa (huomatkaa, että oon tosiaankin kolmetoista) olin jo valmis muuttamaan sinne:
26.4.12
Kattelin tossa asuntoja Kalliosta, kun siellä on se lukio mihin haen sit yläasteen jälkeen. Aattelin kattoo kans reitin lähimmälle ruokakaupalle kohta.
Reitti. Lähimmälle. Ruokakaupalle. Ei sssssssssaatana. For reals? Okei, joo, kyllä, muistan sen saatanan reitin edelleen, siltä tietyltä asunnolta tietylle kaupalle, ja tän sekoilun ja yli-innokkuuden ansiosta osaan myös suunnistaa Kallion alueella, mut joka tapauksessa hei joku raja :D

Jälkikirjoitus ekalta vuodelta;
Kannatti tulla näyttelemään. Se todellakin kannatti. Sen ansiosta tajusin, mitä elämältä haluan, ja tutustuin ihaniin ihmisiin. Ja sain nauramalla pari lisävuotta elämääni. Ootan jo nyt että tapaan ne kaikki raksut (oksensin hieman suuhuni tämän kohdalla, oikeesti, vittu RAKSUT) joita ikävöin jo nyt, kesäloman ekana päivänä. Hei heiii!

Tää kuvaa kyllä nykyäänki kesäloman loppua aika hyvin:
27.8.12
Ja niin on valtava, traaginen osuus elämästäni ohi – teatteri alkoi ja sen myötä ilokäyrä kohosi taivaisiin.

Tässä vaiheessa olin intohimoinen Putous- roolipelaaja ja täysin fanaattinen Krista Kososen suhteen. Jessus. Ja mullahan oli viikossa kaks tuntia aikaa olla koneella, ja tässä mainittu ankkaraksu on ystäväni Fiia Riihimäeltä, joka on myöskin teatteri-ihmisiä ja on ohjannut Aku Hirviniemen tytärtä teatterissa (important facts):
1.10.12
Spegeeeee XDXDXD
En oo hirveest kirjottanu. Nyt aion. Eiku en ehi, meen DATAAMAA ankkaraksun kaa

Muutuin laiskaksi jossain siinä kevään aikana:
13.6.13
Moi pitkästä aikaa. Oon ollu… kiireine täs keväällä (EXCUSE YOU meillä oli kaks tai kolme esitystä eikä yksiäkään ylimääräsiä harkkoja). Me tehtiin hölmöläisjuttuja ja sit kävin pari kertaa kattoo Draculan :3 Miron viikset on se juttu. Venäläinen pervo. Ja öö, herrantsyygeli. Ja ruotsalainen lääkäri. Jamesin trooppinen tauti. Siinäpä ne tärkeimmät.

Sitte tuliki vuoden tauko, tosin blogin kirjottaminen alko tammikuussa 2014:
8.5.14
Hehheh. Tosi paljo tullu kirjotettua tännekkin. 6 päivää ensi-iltaan ja semihyvin menee jos ei huomioida millon kenenkin vammailua (lähinnä mun hyperventilaatiot ja Inkan raajat ja pyörtyminen)

Tästä eteenpäin vähän blogimuistoja, hypätään takaisin vuoden 2014 maaliskuuhun…

27.3.14
Helloooow ;3

Eile saatiin viimenen kohtaus käytyä (viimeinkiiiiiin). Loppu ja alku saa lapsen. Me ollaan fucking neroja. Ja lapsuus haudataan Yodan mukana. Lisäks Miro kusee sen päälle. Että tervetuloo kattomaa vaa :D
Maanantaina aletaan sit menee iha ekasta kohtauksesta läpi koko hommelia. Ja saatetaan jopa saada VALOMIES. How great. Emman uloste venyy.
Ja multa lähtee ääni >:(
Ammattimaista menoa, eikös vaan :D Muistan ku Emma kiels ehdottomasti laittamasta tota ulostejuttua tonne, en vaan tiie että mikä juttu se oli.

26.5.14
Moi!

Mie oon ollu iha tosi epäaktiivinen täsä hommasa, mut älkäätte minuu tappako.
Okei wtf.
Mut siis, kännykkäni on korjaamolla, ja käytän nyt hienoa Nokian alkukantaista kosketusnäyttöä, jossa blogger ei toimi ja nettikin on hirvittävän tökkivä. En tiie millon saan kännykkäni takaisin, ja sillon todennäkösesti esitykset on ohi.

Nyt niitä on siis yks jäljellä. Yks. Mitä. Helvettiä.
Benjihyppy on toiminu hyvin, mitä nyt yks esitys piti perua kun yks pölläävä penaali unohti sen, ja mie en kestäny jaloillani, mut what ever. Hauskaa on ollu, ammattimaisuuttakin on ollu (siis sellasta, mitä nyt toivoin ekaa kertaa kun olin teatterilla. Nyt sitä on sitte tullu. Kolmantena vuotena :D) ja kaikkea on ollu. Sekoilua, häröilyä, kohtauksia, säätöä, iloa, jne. Ja nyt ettei tää mee ihme lätinäks, kerron mitä seuraavaksi tapahtuu tässä blogissa.

Eiköhän siinä ollu riittävästi selittelyä, tässä vielä viimeinen merkintä teatteripäiväkirjasta;

20.3.15
Juma, että oon ollu aktiivinen ja aikaansaava nuori nainen. Nytki olis paljo juttuja tästä vuodesta, mut en vaan jaksa kertoa. Liikaa.
Joten tervehdys. Pinja, viikon päästä 16, tässä hei. Tänä vuonna me tehdään näytelmää nimeltä Kaarna, jossa mä esitän tyttöä nimeltä Kaarna. Joka on aivan ihana rooli, kerta kaikkiaan. Mä jään lukioon Lappeenrantaan ja jatkan Estradilla. Mun koko kevät on täynnä teatteria, ei näy vapaita viikonloppuja, ja oon ihkusti kofeiiniaddikti sen takia. Rakastan teatteria enemmän ku mitään muuta koko universumissa, ja teatteri oikeestaan pitää mut hengissä. Siinä se.

Siinä se, tosiaankin. Musta on selvästikin tullut todella paljon siedettävämpi, toivottavasti, ja vähemmän itsestään meteliä pitävä ihminen, mulle on toki tullu lieviä ongelmia, mutta oon rakastunu teatterin tekemiseen ja oppinu viimeinkin pitämään pääni kiinni ees joskus *cheers*. Ensi viikolla throwback kevääseen ja vähän puhtaaksikirjoitettuja ääniviestejä. Pus, moiksumoi :3

Pinja

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti